| - zajímavosti z historie - vyberte správná data testu. |
| | Chyba | | | | 1) | Volkswagen Brouk | | | Jednoduchá otázka na rozehřátí. Jak se nazývalo tohle auto v anglicky hovořících zemích? | | | Buggy | | | Beetle | | | Caterpillar | |
|
| | | 2) | Volkswagen Brouk | | | Jak se mu říkalo v německy hovořících zemích? | | | Raupe | | | Käfer | | | Hut | |
|
| | | 3) | Volkswagen Brouk | | | Jedná se o nejdéle vyráběný vůz s největším počtem vyrobených kusů beze změny ________ | | | designu | | | motoru | | | elektro soustavy | |
|
| | | 4) | Volkswagen Brouk | | | V roce ________ začali Ferdinand Porsche a Zündapp vyvíjet „Auto für Jedermann“ (auto pro každého), poprvé bylo použito jméno „Volkswagen“. | | | 1931 | | | 1941 | | | 1939 | |
|
| | | 5) | Volkswagen Brouk | | | Ve kterém roce Adolf Hitler schválil nákresy Porscheho návrhu Volks-Wagen (Lidový vůz), jednoduchého vozu schopného přepravit dva dospělé a tři děti rychlostí 100 km/h? | | | 1935 | | | 1932 | | | 1933 | |
|
| | | 6) | Volkswagen Brouk | | | Lidový vůz měl být dostupný občanům Třetí říše za ___________ říšských marek, což byla tehdejší cena malého motocyklu. Tehdejší průměrný plat byl okolo 32 marek týdně. | | | 990 | | | 19 900 | | | 500 | |
|
| | | 7) | Volkswagen Brouk | | | Autorem designu Brouka je ______ | | | Erwin Komenda | | | Ferdinad Porsche | |
|
| | | 8) | Volkswagen Brouk | | | Výroba Volkswagen Brouka začala v roce ______ | | | 1939 | | | 1943 | | | 1941 | |
|
| | | 9) | Volkswagen Brouk | | | Prototypy vznikaly od roku 1931; první prototypy byly postaveny Zündappem. Co Zündapp vyráběl? | | | motocykly | | | šicí stroje | | | letecké motory | |
|
| | | 10) | Volkswagen Brouk | | | Konstruktér Brouka Ferdinand Porsche přiznal, že Brouk byl kvůli urychlení a zlevnění vývoje inspirován vozy Tatra, hlavně kterým typem? | | | Tatra T97 | | | Tatra T57 | | | Tatra T70 | |
|
| | | 11) | Volkswagen Brouk | | | Jak se jmenoval slavný konstrukter této Tatry? | | | Jiří Španihel | | | Václav Král | | | Hans Ledwinka | |
|
| | | 12) | Volkswagen Brouk | | | Za II.světové války byly první sériové podvozky použity pro vojenská vozidla _______ Typ 82 | | | Kübelwagen | | | Eisenbahnwaggon | | | Verkaufsapparat | |
|
| | | 13) | Volkswagen Brouk | | | Protože vozidlo bylo navrženo co nejjednodušeji, ___________ | | | mělo v armádě úspěchy | | | bylo v armádě téměř nepoužitelné | |
|
| | | 14) | Volkswagen Brouk | | | Vzduchem chlazený motor se ____________ v pouštních akcích německých jednotek Afrika Korps | | | osvědčil | | | snadno zadíral | |
|
| | | 15) | Volkswagen Brouk | | | Jaké bylo odpružení těchto válečných vozů? | | | odpružení používalo jednoduché torzní tyče | | | pomocí pružin | | | pomocí listových per | |
|
| | | 16) | Volkswagen Brouk | | | Jak se nazývalo město založené v Dolním Sasku v roce 1938 pro dělníky z továrny? | | | Stadt des KdF-Wagens bei Fallersleben | | | Wolfsburg | | | Wartburg | |
|
| | | 17) | Volkswagen Brouk | | | Jak se líbily Adolfu Hitlerovi automobily Tatra? | | | Adolf Hitler neuznával značku Tatra a její vozy mu připadaly koncepčně zcela nevhodné pro nově budovanou německou dálnici | | | podle knihy Car Wars nazval Adolf Hitler Tatru druhem auta pro své silnice | |
|
| | | 18) | Volkswagen Brouk | | | Směla být vyráběna Tatra T97 i po obsazení Českoslovenka německou armádou? | | | ano, znamenitě se osvědčila v testech pro německou armádu | | | výroba byla vynuceně ukončena | |
|
| | | 19) | Volkswagen Brouk | | | Jakou částku zaplatil roce 1961 Volkswagen Tatře, jako kompenzaci? | | | 3 000 000 německých marek | | | 30 000 000 německých marek | | | 300 000 německých marek | |
|
| | | 20) | Volkswagen Brouk | | | Kolik aut měsíčně k roku 1946 wolfsburgská továrna, která byla za války těžce vybombardována, vyráběla? | | | 400 | | | 250 | | | 15 | | | 1000 | |
|
| | | 21) | Volkswagen Brouk | | | Ve kterém roce sjel z výrobní linky miliontý Brouk? | | | 1967 | | | 1955 | | | 1971 | | | 1963 | |
|
| | | 22) | Volkswagen Brouk | | | Ve kterém roce sjel z výrobní linky pětimiliontý Brouk? | | | 1971 | | | 1958 | | | 1970 | | | 1968 | |
|
| | | 23) | Volkswagen Brouk | | | Kdy sesadil VW Brouk číslo 15 007 034 z trůnu předchozího držitele rekordu nejvyráběnějšího vozu? | | | 17. února 1972 | | | 11. ledna 1962 | | | 22. září 1963 | |
|
| | | 24) | Volkswagen Brouk | | | Jak se nazýval vůz, který byl do té doby na trůnu, jako nejvyráběnější vůz v historii? | | | Ford model S | | | Ford model R | | | Ford model T | | | Ford model A | |
|
| | | 25) | Volkswagen Brouk | | | V roce ______ překonal počet vyrobených kusů 16 milionů | | | 1973 | | | 1974 | | | 1975 | |
|
| | | 26) | Volkswagen Brouk | | | Ve kterém roce činil počet vyrobených kusů již 21 milionů vozů? | | | 1992 | | | 1984 | | | 1980 | | | 1979 | |
|
| | | 27) | Volkswagen Brouk | | | Ve kterém roce byla předělána elektrická soustava vozu Volkswagen Brouk z 6 V na 12 V? | | | 1947 | | | 1941 | | | 1967 | |
|
| | | 28) | Volkswagen Brouk | | | Ve kterém roce Volkswagen představil model Golf s designem od Giugiara, kterému Brouk nemohl konkurovat? | | | 1974 | | | 1980 | | | 1978 | |
|
| | | 29) | Volkswagen Brouk | | | Kam byla hlavní výroba Brouka 19. ledna 1978 přesunuta? | | | do Španělska a Brazílie | | | do Mexika a Brazílie | | | do Koreje a Brazílie | |
|
| | | 30) | Volkswagen Brouk | | | Do kterého roku Volkswagen prodával Brouky v Evropě? | | | 1980 | | | 1978 | | | 1985 | |
|
| | | 31) | Volkswagen Brouk | | | Ve kterém roce defintivně skončila výroba Volkswagenu Brouk v Brazílii? | | | 1996 | | | 2003 | | | 2006 | |
|
| | | 32) | Volkswagen Brouk | | | Jak se jmenoval závod v Mexiku, kde byl vyroben poslední VW Brouk v roce 2003 | | | Puebla | | | Volkswagen | | | Acapulco | | | Monterrey | |
|