| - nákladní automobil. Popis a konstrukce - test. |
| | Chyba | | | | 1) | Tatra 815 | | | Tatra 815 je nákladní automobil se znakem náprav 4x4, 6x6, 8x8, 10x8, 10x10, 12x8 a 12x12. Je určen pro povoz _____________ | | | ve velmi těžkém terénu | | | na dálnicích | | | na kvalitních silnicích | |
|
| | | 2) | Tatra 815 | | | kde bylo mimo jiné vozidlo delší dobu testováno před uvedením na trh | | | v Austrálii | | | na Sibiři | | | na Aljašce | |
|
| | | 3) | Tatra 815 | | | na trh byla uvedena v roce | | | 1983 | | | 1975 | | | 1979 | |
|
| | | 4) | Tatra 815 | | | model T815 koncepčně navazuje na předchozí model _____ | | | T157 | | | T148 | | | T813 | |
|
| | | 5) | Tatra 815 | | | výraznou osobností firmy byl konstruktér a dlouholetý technický ředitel ___________ (v Tatře zaměstnán 1897 - 1945). | | | Hans Ledwinka | | | Franz Lewinský | | | Walter Lederer | |
|
| | | 6) | Tatra 815 | | | ten byl tvůrcem dodnes Tatrou využívané koncepce podvozku s centrální rourou a kyvnými nápravami, který se také označuje jako ___________ ovšem ve světě je známější označení Tatra-concept | | | páteřový rám | | | kyvný závěs | | | polygon | |
|
| | | 7) | Tatra 815 | | | Tatra ve svém programu nabízí podvozky typu 4x4, 6x6, 8x8, 10x10 a ____ | | | 12x12 | | | 14x10 | | | 14x14 | |
|
| | | 8) | Tatra 815 | | | nápravy jsou tvořeny většinou rozvodovou skříní s __________ diferenciálem a nezávisle odpruženými poloosami | | | uzamykatelným | | | automatickým | | | centrálním | |
|
| | | 9) | Tatra 815 | | | pohon zajišťuje motor ______ splňující společně se systémem SCR emisní limity Euro | | | T12D | | | T3D | | | T24D | |
|
| | | 10) | Tatra 815 | | | motor je vidlicový přeplňovaný vzduchem chlazený ________ s přímým vstřikem paliva a válci uloženými do V | | | osmiválec | | | desetiválec | | | dvanáctiválec | |
|
| | | 11) | Tatra 815 | | | pohon jednoho sacího a jednoho výfukového ventilu na válec zajišťuje vačková hřídel s rozvodem ___ | | | OHV | | | OHC | | | DOHC | |
|
| | | 12) | Tatra 815 | | | OHV (Over Head Valve) je typ ventilového rozvodu pístového motoru, u kterého | | | jsou ventily umístěny v hlavě válců a vačková hřídel je umístěna v bloku motoru | | | je kromě ventilu v hlavě valců umístěna i vačková hřídel | |
|
| | | 13) | Tatra 815 | | | OHC (Over Head Camshaft) je typ ventilového rozvodu pístového motoru, u kterého | | | je kromě ventilu v hlavě valců umístěna i vačková hřídel | | | jsou ventily umístěny v hlavě válců a vačková hřídel je umístěna v bloku motoru | |
|
| | | 14) | Tatra 815 | | | nevýhodou vzduchem chlazeného motoru je | | | vysoká poruchovost | | | vyšší hlučnost i velikost motoru a velký výkon potřebný pro provoz ventilátorů | | | španté chlazení | |
|
| | | 15) | Tatra 815 | | | Do nákladních vozů Tatra jsou však na přání zákazníků montovány i motory zahraniční provenience, a to ve velmi širokém spektru: Caterpillar, Cummins, Deutz, MTU a ________ . | | | Praga | | | Avia | | | Renault | |
|
| | | 16) | Tatra 815 | | | asi nejznámějšími nástavbami jsou sklopné plošiny jednostranné nebo třístranné označované jako ____ _____. Dalšími nástavbami jsou valníková plošina, cisterna, autojeřáb, rýpadlo, domíchávač betonu, pumpa na beton, tahač návěsů a mnoho dalších speciálních nástaveb včetně verzí pro vojenské účely | | | S1 a S3 | | | C1 a C2 | | | SP1 a SP2 | |
|
| | | 17) | Tatra 815 | | | Do roku 1991 bylo vyrobeno téměř _________ vozů typu T815, což je výsledek potvrzující kvalitu a jedinečnost tohoto vozidla. | | | 100 000 | | | 5 000 | | | 11 000 | |
|
| | | 18) | Tatra 815 | | | řada T815-2 je (rok 2009) již nahrazena řadou ________ s modernizovanou kabinou | | | TerraNowa1 | | | TerrenNo1 | | | TerrNo1 | |
|