Kroutící moment, točivý moment
Vysvětlení - kroutící moment
1 Nm (newtonmetr) je síla působící na páku dlouhou 1 metr silou 1 newton.
Tak jako na kole se nám dobře šlape při určitých otáčkách, tak i motor
má nízkou spotřebu a malé vibrace když má vysoký kroutící moment.
Kroutící moment od určitého počtu otáček prudce klesá, takže nemá cenu honit motor v maximálních otáčkách.
Také v nízkých otáčkách motor trpí, poznáte dle chvění a cukání, obyčejně pod 2000 až 1500 ot/minuta,
a kroutící moment prudce klesá,
ale záleží na konstrukci motoru a proto je třeba se řídit doporučením výrobce.
Obrázek níže: Představte si, že držíte v rukou klacek dlouhý 1 metr a na jeho konec někdo přiváže závaží 1kg - ruce Vám bude kroutit dolů síla přibližně 1 Nm.
Kliknutím na obrázek se otevře kalkulátor výpočtu výkonu motoru dle otáček atd.
Date: 22.07.2020 - 11:46
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Couvání na parkovací místo je vlastně opačný postup vyjíždění z tohoto parkovacího místa.
1. Výběr místa pro parkování, zastavení u vozidla před místem pro parkování
- Najít si vhodné místo, parkoviště s obrubníkem či nějakou rovnou hranicí, která bude představovat obrubník. Obrubník lze simulovat čárou křídy, nebo prkénkem.
- Najet souběžně s k teto hranici - automobil je po celé délce (pravé) boční strany ve stejné vzdálenosti od obrubníku. Kola jsou od obrubníku vzdálena tak, jak bude řidič chtít parkovat. Například 10 cm. Až bude mít řidič větší zkušenosti, může najíždět blíže k obrubníku. Z počátku je nebezpečí, že poškodí poklice kol, pláště pneumatik, ventilky, či rávky kol, proto je lepší nechávat z počátku učení větší odstup od obrubníku.
- Vyznačit si např. křídou úhel 45° s obrubníkem.
- Vytočit kola řízené nápravy maximálně vlevo - plný rejd vlevo (obrubník je vpravo vedle auta).
- Pomalu jet směrem max vlevo tak dlouho, až pravá strana automobilu svírá s obrubníkem 45°
- Zastavit
- Vyfotit v pravém zpětném zrcátku jak se jeví obrubník, v jaké vzdálenosti je od zadní části automobilu atd.
- Změřit metrem vzdálenost zadního pravého kola od obrubníku
- Výše uvedené údaje budou sloužit jako vodítko pro podélné parkování.
Na obrázku níže řidič poodjel od obrubníku na úhel 45° a vídí v pravém zpětném zrcátku, že zadní pravý roh vozu je zhruba nad počátkem obrubníku. Když v této pozici dá plné levé rejdy, tak nacouvá - stočí se souběžně k obrubníku, aniž by o něj zavadil.
Výpočet vzdálenosti středu pravého zadního kola od obrubníku při úhlu boční strany vozidla 45° k obrubníku parkovacího místa
Přibližný výpočet potřebuje rozměry:
- rozvor náprav + délka přední časti od osy přední nápravy po předek vozidla
- poloměr otáčení, polovina průměru otačení vozidla mezi stěnami
- úhel natočení k chodníku (obrubníku) je 45°
Date: 22.07.2020 - 11:46
to z důvodu neoznačení místa výstražným trojúhelníkem, nezapnutím
výstražných světel - blinkrů a neoblečením si výstražné reflexivní vesty.
Bylo by víc než dobré dostat se s vozidlem na bezpečné místo (pryč
ze zatáčky a její těsné blízkosti, z nepřehledných míst) na krajnici, odpočívadlo, parkoviště na polní cestu atd.
- - rozsvítit výstražná světla (blinkry na vozidle)
- - zhasnout motor, zatáhnout ruční brzdu a zařadit zpátečku, či jedničku
- - obléct reflexní vestu
- - postavit trojúhelník
- - nachystat hever i podložku pod něj (pokud vozíte podložku pod hever proti jeho zaboření do půdy či vozovky)
- - pokud máme zakládací klíny, zajistíme jimi zadní kolo na protilehlé straně
- - náhradní pneumatiku, klíč na šrouby
- - povolit o jeden závit všechny šrouby (matice) pomocí klíče ještě před nadzvednutím heverem
- - nasunout zvedák do míst k tomu určených výrobcem vozidla
- - zvednout stranu vozidla tak, aby kolo bylo nad vozovkou asi 3 až 5 cm by mělo stačit
- - vyšroubovat všechny šrouby - matice
- - sundat kolo
- - nasadit rezervu tak, aby otvory pro šrouby na disku seděly proti otvorům na kotouči (popřípadě nasadit disk na šrouby)
- - zašroubovat šrouby, nejprve rukou, pak dotáhnout klíčem
- - uvolnit hever a spustit vůz na zem
- - řádně dotáhnout všechny šrouby (matice) křížem - vždy dva proti sobě ležící dokud jdou dotáhnout
- - uklidíme poškozené kolo, hever, nářadí, klíče, zakládací klíny
- - zkontrolujeme počet posádky
- - uklidíme výstražný trojúhelník
Pokud používáte těsnící pěnu na opravu píchnutých pneumatik a kompresor 12V připojitelný například do zásuvky na zapalovač, měla by být oprava mnohem rychlejší a tím zmenšeno riziko Vašeho usmrcení projíždějícími vozidly.
Další možností je ukrýt se do bezpečí mimo vozovku a zavolat pneuservis, který opravu provede za Vás.
Renault 8
Roky produkce 1962–1971.
Technická data:
- Předchůdce: Renault Dauphine
- Nástupce: Renault 6
- Třída: malý vůz
- Karoserie: 4 dveřová sedan
- Provedení: RR
- Motory: 956 až 1289 cc
- Převodovka: 3 až 5 manual
- Rozvor: 2275 mm
- Délka: 4000 mm
- Šířka: 1490 mm
- Výška: 1375 mm
- Hmotnost pohotovostní: kg
- Max.rychlost: km/h
- Počet vyrobených kusů:
Renault 8 - video
Editace: 22.7.2020 - 15:47
Počet článků v kategorii: 351
Url:kroutici-moment