HTP motor výhody
HTP motor výhody
HTP = High Torque Performance - vysoký kroutící moment (ve větším rozpětí otáček než běžný motor).
HTP motor má delší křivku maximálního kroutícího momentu oproti běžnému motoru, tedy jeho otáčky jsou v těchto hodnotách méně náchylné na zatížení - nepadají a drží, máte více času na přerazení rychlosti.
HTP zkraka je často užívána u tříválcových motorů.
Date: 22.07.2020 - 11:46
351LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
povrch těsnění, kde přimrzá výrobkem Silikal 93l, který je na to určen.
Nouzové řešení proti přimrzání, které se ale může zažrat do barvy,
nebo se špatně odstraňuje:
- silikonový olej
- olej s glycerínem
- olej na smažení a fritování
- vosková tyčinka
- indulona
- krém na ruce s glycerínem
Jaké jsou optimální otáčky motoru
Optimální otáčky motoru by měly být takové otáčky, při kterých motor běží klidně bez cukání, má nejnižší spotřebu, dostatečný kroutící moment a tudíž se nejméně opotřebovává a o to většině řidičů jde.
Moderní vozy jsou již z výroby vybaveny otáčkoměry a optimální otáčky bývají podkresleny zelenou barvou, popřípadě digitálními otáčkoměry, které i upozorní na to, že otáčky jsou příliš nízké, nebo naopak příliš vysoké. Tam je to pak jednoduché a řídíme se odečtenými údaji.
Dále můžeme vyhledat na internetu diagram průběhu otáček, výkonu a kroutícího momentu ke konkrétnímu typu motoru pokud nemáme manuál k vozidlu, nebo manuál tento diagram neobsahuje a optimální otáčky odečíst z diagramu.
Optimální otáčky jsou obvykle shodné s částí grafu z nejnižší spotřebou paliva.
Jak poznám, že motor má nízké otáčky?
Charakteristickým jevem provázejícím nízké otáčky motoru s řízeným vstřikováním je škubání motoru. Například jedete rychlostí 50 km/h na pátý rychlostní stupeň (Škoda Fabia benzín) už by se mělo projevit cukání motoru, zejména pak při akceleraci.Je nutné okamžitě přeřadit na nižší rychlostní stupeň ( v našem případě na trojku ) a teprve můžeme řádně akcelerovat.
Nízké otáčky mají vliv zejména na nadměrné opotřebení sedel výfukových ventilů, protože ventil zůstává déle otevřen a déle na něj působí žár odcházejících spalin.
Nízké otáčky pod optimem také zvyšují spotřebu paliva. Ale to platí i pro otáčky nad optimem a tam je rozdíl ještě vyšší.
Jak poznám, že motor má již zbytečně vysoké otáčky?
Nadměrné otáčky zvyšují spotřebu paliva, protože dochází k většímu tření součástí také díky jejich nadměrnému zahřívání a tím nadměrnému opotřebení a neefektivním ztrátám.Při akceleraci se motor po optimálních otáčkách dostane do pásma vyšších otáček a začne se projevovat větší hlučností, chvěním, vibracemi, drnčením (záleží na kvalitě vozidla). Při takových projevech a pokud povolená rychlost na komunikaci je vyšší než rychlost na tachometru a naše řidičské zkušenosti tomu odpovídají, bychom měli přeřadit na vyšší rychlostní stupeň a tím klesnou otáčky motoru a jeho chod se zklidní. Pokud, ale otáčky stále klesají i při větší akceleraci, je nutno včas podřadit na nižší rychlostní stupeň. To platí zejména při jízdě do kopce, kde včasné podřazení dostane motor do optimálních otáček a tím také významně šetříme palivo, ale i prodloužíme životnost motoru.
Jak poznám, že motor běží v optimálních otáčkách?
Motor běží klidně, bez cukání, vcelku tiše. V optimálních otáčkách můžeme na rovině přidáním plynu dostat motor celkem snadno do vyšších otáček, čili motor má dostatečný kroutící moment a zároveň i dostatečnou rezervu výkonu a odezva na akceleraci je pružná (samozřejmě čím nižší rychlostní stupeň, tím pružnější akcelerace z optimálních do vyšších otáček ).V optimálních otáčkách má motor nejnižší spotřebu.
Pokud je akcelerace příliš snadná - motor jde snadno do vysokých otáček, využijeme toho k přeřazení na vyšší stupeň (pokud to situace na silnici, předpisy silničního provozu a naše zkušenosti dovolují) a tím využijeme lépe přebytečný výkon motoru a snížíme spotřebu paliva.
Optimální otáčky jsou i vznětových (nafťáků asi 2000 ot/min) motorů zpravidla nižší, než u zážehových motorů (benzíňáků asi 2700 až 4500).
Škoda Roomster popis - video
Vnější rozměry- Délka (mm): 4214
- Šířka (mm): 1684
- Výška (mm): 1607
- Rozvor náprav (mm): 2621
- Světlá výška (mm): 140
Popisné video
je nutno jazýček západky mírně nadzvednout, jinak bude zámek zablokovaný
a pokud bychom použili klíč, mohli bychom rozlomit či poškodit vložku zámku!!!!!
Obrázek zachycuje již nadzvednutý jazýček!
Vytáhneme kliku stahování okna, je nasazena - natlačena na mnohohranu.
Odšroubujeme madla ( misku zavírání dveří a misku s táhlem pro otevírání dveří - drží vždy na jednom šroubu)
Odloupneme kryt reproduktoru a vyšroubujeme 4 šrouby, pak rozpojíme konektor,
je zajištěn jazýčkem na který zatlačíme šroubovákem.
Odšroubujeme 3 spodní šrouby v tapicírování.
Pomalu odřízneme těsnící hmotu tenkým nožem, nebo stálým tahem se pomalu hmota rozlepí.
Táhneme za spodní okraj výplně, odlepíme spodek a pak okraje.
Po odlepení tapicírování musíme plastovou výplň vysunout směrem nahoru, je zavěšena v žlábku!!!!!
Škoda Yeti ceny ceník
//www.skoda-auto.cz/cze/Documents/Catalogue/Yeti/20_Yeti_Pricelist_CZ.pdf
Technické údaje- Délka 4 223 mm
- Šířka 1 793 mm
- Výška 1 691 mm
- Rozvor 2 578 mm
- Rozchod 1541 vpředu , vzadu 1537 mm
- Světlá výška 180 mm
- Objem zavaz. prostoru 416/1580/1760 l
- Objem nádrže 55l-60 l
Škoda Yeti - recense - video
**VIDEO YOUTUBEEditace: 22.7.2020 - 15:03
Počet článků v kategorii: 351
Url:htp-motor